גם כאשר מחליטים על קמפיין פרסומי, יש צורך למדוד אותו. למרות שלא ניתן לבדוק בצורה ישירה וברורה חלוקה של מוצרי פרסום למשל, או השפעה של שיווק ויראלי, אנשי השיווק צריכים לראות את האפקטיביות של המהלכים ולהחליט מהם ערוצי הפרסום והשיווק. ישנם כמה פרמטרים שבכול זאת מנסים לבדוק מהי האפקטיביות של הפרסומת ששמעתם ברדיו או של החולצה הממותגת שקיבלתם במסגרת קידום המכירות באמצעות מוצרי פרסום.
 

זכירה של המסר והמוצר

גם אם הלקוח הפוטנציאלי נחשף למסר הפרסומי, האם הוא זוכר אותו כעבר מספר שעות או יום? נהוג לחלק את הזכירות מהמסר לשניים. זכירה בלתי נעזרת היא כזו שהאדם זוכר את המותג גם מבלי שמכוונים אותו. זכירות למחצה היא כזו שרק לאחר מספר שאלות מסייעות, הוא מסוגל להיזכר במותג או במסר. לשם כך נעזרים בקבוצות מיקוד ושואלים אותם שאלות כדי לראות כיצד צלח הקמפיין הפרסומי.
 

מוצרי פרסום עוזרים?

אהדה גם היא מטרה פרסומית. האם הקהל שנחשף לקמפיין יש עמדות חיוביות יותר כלפי המותג או המסר? האם אותו העט או המתנה שקיבל במסגרת חלוקת מוצרי פרסום, סייעה לו להחליט ולהשתמש במותג או לשקול להשתמש בו. יש לזכור שאהדה כלפי המותג אינה בהכרח טוענת שהלקוח אכן יבצע רכישה.
 

מטרות פרסומיות נוספות

מסר מובן ופשוט הוא חשוב להצלחת הקמפיין. לעיתים קרובות מגלים שהלקוחות אמנם נחשפו למסר, ואהבו את הפרסומת, אבל טעו בהבנת המסר ובפירושו. אם כך, זה לא מספיק רק לקחת את הכובע הממותג שמחלקים במסגרת הפצת מוצרי פרסום, אלא גם להבין כיצד המוצר יכול לעזור לי לשפר משהו בחיי או לענות על צורך שלי.
 

לחלק מתנות לחג כזרז להנעה לפעולה

אחד המרכיבים של כל קמפיין ומסע פרסום הוא הנעה של הלקוח הפוטנציאלי לפעולה המבוקשת. כל מותג שואף לראות שהמהלך הפרסומי של חלוקת מוצרי פרסום למשל, השפיע על הקהל ובזכותו הוא נקט בהתנהגות הרצויה. הפעולה יכולה להיות התרשמות מערכת הניסיון החינמית, מתן חוות דעת חיובית מהתנסות ראשונית, רכישה של מתנות לחג או כל דבר אחר.
 

יצירת עמדות הקשורות למותג

בניית תדמית חיובית סביב המותג הכרחית לשיפור המיצוב שלו בקרב קהל היעד. חברות רבות נותנות ללקוחות שלהם מתנות כמו כובעים ממותגים, עטים עם לוגו החברה, מוצרי פרסום שונים אבל גם דברים כלליים יותר כמו מתנות לחג לעובדים, קופונים לרכישה של המוצר או השירות ושאר מוצרים משלימים.
 

חיזוק תפיסה באמצעות מוצרי פרסום

כשמחלקים מוצרי פרסום לקהל פוטנציאלי, בעצם מאפשרים כמה דברים. דבר ראשון הוא שהלקוח כבר מעריך את העובדה שקיבל משהו חדש וחינמי מהמותג או החברה. וכידוע, כולם אוהבים מתנות  חינמיות. הדבר השני הוא תזכורת קבועה לעידוד הרכישה או שימוש במוצרי החברה. שלישית, מתנות מחזקות את הקשר שבין המותג ללקוח ומעודדות אותו להיות נאמן לחברה. זהו היתרון שבמוצרי פרסום
 
< לעמוד הקודם