מה זה קידום מכירות?

קידום מכירות, קידום מותג, קד"מ או קד"ם, כולם מתייחסים לאותו מונח המתאר רכיב שיווקי באסטרטגיית השיווק האינטגרלית של חברה, ארגון או בית עסק. קידום מכירות מתבטאבקידום מוצר, חשיפה למותג, הפצת פטנט ו/או פרסום ויחסי ציבור, אלה על מנת לשפר ולקדם את מכירות החברה. קידום מכירות מהווה מרכיבשיווקי המכונהBTL (Below the line), הנבדלת ממגוון פעילויות השיווק המוגדרות כ-ATL (Above the line), ומשמש כמוצר משלים לשלוש מאוד שישים מעלות את מעגל הפנייה ללקוחות הפוטנציאליים.
 

מהם פעילויות קידום מכירות הפופולאריות ביותר?

קיים מנעד רחב של פעילויות קידום מכירות אשר ניתן לבצע כדי לקדם מותג, מוצר או לצרכי יחסי ציבור.

קידום מכירות

פעילויות קידום מכירות פופולאריות:

1. חסות

קידום מכירות באמצעות מתן חסות לקבוצות ספורט ולאירועים כמו: קבוצות כדורגל, קבוצות כדורסל, הופעות, חסות לכפר המוזיקה של קוקה קולה, חסות לפסטיבל התמר בים המלח, תחרות רדבול פלוגטאגו כו'.

2. מסרים סמויים

קידום מכירות באמצעות מסרים סמויים כמו שימוש במוצר של אחד השחקנים במהלך סרט.

3. אמצעי המדיה

קידום מכירות באמצעי המדיה השונים כמו במהלך תכנית רדיו או טלוויזיה.

4. נקודת מכירה

שילוב אמצעים שיווקיים בנקודת המכירה, כמו מתן טעימות של גבינה חדשה בסופר, או התנסות בפטנט חדש בתערוכה. החוויה תועבר על ידי דיילים.

5. דיוור

דיוור ישיר מהווה פנייה ישירה ללקוחות הרלוונטיים עבורכם, באמצעות אימייל או באמצעות שליחת דואר (פרוספקט למשל).

6. התקשרות טלפונית  

קידום מכירות יכול להתבצע גם באמצעות פנייה טלפונית ללקוחות.

7. מוצרי קידום מכירות ומתנות

שיטת קידום מכירות זו יעילה במיוחד ומשמשת כהתקשרות ארוכת טווח עם הלקוח. הענקת מתנה בדמות מוצר שימושי כלשהו עם לוגו ו/או סלוגן של החברה מייצרת מעין קשר עם הלקוח ונאמנות מצדו, כך שכאשר יזדקק הוא לשירות- קיים סיכוי סביר שהוא יצור קשר עם החברה. מוצרי קידום מכירות יכולים להיות בדמות כל דבר העולה על רוחכם, לרבות כובע, עטים, מטריה, מגנטים, פנקסים, יומנים, פד לעכבר, מחזיקי מפתחות, כוסות, גאדג'טים, אביזרי מחשב ואלקטרוניקה, פטנטים מדליקים ועוד.
 

מהו תפקיד קידום מכירות?

קידום מכירות אמור לספק קשר בלתי אמצעי עם קהל הלקוחות הרלוונטי, בדרך חוויתית. הדבר מהווה תמריץ לרכישה של מוצר או לחשיפה למותג. קידום המכירות יכול להיות מול צרכנים, קד"מ פנים ארגוני וקידום מכירות מול משקיעים פוטנציאליים.
 

כיצד ניתן למדוד קידום מכירות?

כחלק מהעובדה שקידום מכירות נחשב לרכיב באסטרטגיה השיווקית של ארגון וכחלק מקמפיין אינטגרלי, ניתן למדוד אותו בדיוק כמו כל שאר כלי הפרסום.

 

אמצעי המדידה של קידום מכירות הם:

 

1. חשיפות 

מספר החשיפות או הנגיעות של האנשים עם הפעילות הרלוונטית.

2. אחוז מימוש

מה מספר האנשים אשר השתמשו במוצר שנמסר להם, כמו הנחה, קופונים, שוברים, הגרלות וכו'?

3. סקר תדמית

ניתן לבצע סקר תדמית לפני פעילות קידום מכירות ולאחריה, כך שניתן למדוד מספרית מה השתנה בתדמית הארגון, המוצר ו/או המותג.

 

קידום מכירות בפרסום תבור 

פרסום תבור מתמחה במתן פתרונות וייעוץ בתחום קידום המכירות לארגונים, חברות ובתי עסק מהמגזר הפרטי, העסקי והציבורי. לחברה יש ניסיון של למעלה מ-30 שנה בתחום ומציעה היא קטלוג עצום ורבגוני של קטגוריות ומוצרי קידום מכירות, כאשר כל מוצר רצוי שימותג בלוגו, סלוגן או משפט אינדיבידואלי לבחירתכם.
 
בהצלחה!
< לעמוד הקודם