מחקר חדש מגלה: מוצרי קד"מ שנתנו בחינם אפקטיביים יותר מפרסומות

 

דווקא השיטה המסורתית של מוצרי Give Away חינמיים עדיפים מבחינת האפקטיביות על פרסום בטלוויזיה, עיתונות, רדיו ואינטרנט

 
מחקר מקיף בקרב 600 צרכנים מעל גיל 21 מגלה כי 84% מהם זכרו את שמו של המפרסם במידה וקיבלו מוצר בחינם המקושר בשמו. כך עולה מסקר של המכון למחקרי פרסום האמריקני.

מרחב המחיה של הצרכן הטיפוסי עמוס בערוצי מדיה מוכרים וגדולים כמו טלוויזיה, אינטרנט, עיתונות, שילוט חוצות ואפילו סלולר. הויכוח האינסופי בדבר האפיק האפקטיבי ביותר מקבל נקודת מבט נוספת בעקבות מחקר המגלה כי מוצרים הניתנים בחינם כמו גאדג'טים, עטים, מתנות אישיות מוצרי פרסום נוספים עם שם המפרסם מוטבע עליהם אפקטיבי יותר משאר המדיות היקרות יותר.

ממצאי המחקר: 84% מהצרכנים זכרו את שם המפרסם שהעניק להם מוצר בחינם. ל-42% מהצרכנים הייתה דיעה חיובית על המפרסם שהעניק להם מוצר בחינם. כרבע מהצרכנים, 25% דיווחו כי הם בעלי סיכוי גבוה יותר להתקשר עסקית עם מפרסם שהעניק להם מוצרים בחינם.
 

פרסום

כלי כתיבה הם המוצר המוביל כמתנות חינם לקידום מכירות, כאשר 54% מהלקוחות קיבלו אותם. רוב המוצרים (כ-81%) נשמרו ע"י הצרכנים מכיוון שהוגדרו כשימושיים. 3/4 ממוצרי הקד"מ נשמרו ע"י הצרכנים כ-7 חודשים בממוצע.

נשיא מכון מחקרי הפרסום האמריקני, טימותי אנדרוס אמר כי, "הממצאים מוכיחים כי מוצרי קד"מ הפגינו ROI (יחס החזר להשקעה) גבוה מאוד, בנוסף לעלות נמוכה מאוד עבור חשיפה לשם המפרסם". אנדרוס הוסיף וציין כי "כיום, בעיקר לאור המשבר הכלכלי העולמי הופכים הקד"מ ומוצרי החינם לדרך פרסום יעלה וחסכונית".
 
 
 
 
< לעמוד הקודם