אין דבר שלקוחות אוהבים יותר מאשר לקבל מתנות. רבות החנויות והמועדונים אשר מעניקים ללקוחות שי צנוע שמשאיר אותם נאמנים אבל לא רק, אחד השימושים הפסיכולוגיים של מוצרי הפרסום הוא להביא את המותג לידיעה ולגייס לקוחות חדשים בכל פעם. זה בעצם חלק בלתי נפרד מתמהיל השיווק ויש האומרים שחלק זה חשוב עוד יותר מפרסומות במדיות השונות.
 

השפעה פסיכולוגית

כל בעל עסק יודע שלקוח מרוצה זה הפרסום הכי טוב שיכול להיות, בשפה המקצועית אנו קוראים לזה שיווק מפה לאוזן, גם כל בעל עסק יודע שהלקוח לא תמיד חוזר, ככה זה בחיים האמיתיים, לפעמים הקנייה היא חד פעמית. כאן עולה השאלה איך להפוך את הלקוח שלנו ללקוח קבוע? רבות התשובות לשאלה, אך התשובה היעילה יותר טמונה בתשובה אחת ומרכזית- מתנה או בשפה המקצועית מוצרי פרסום וקד"מ.
 

קידום מכירות כחלק מתמהיל השיווק

תמהיל השיווק הוא למעשה כלי הנשק במלחמת המותגים, בשוק קטן צפוף ורווי העמוס במתחרים מכל הכיוונים. תמהיל השיווק ידוע גם בשם ארבעת ה-P  או בעברית ארבעת ה"ממי"ם. נציג את העקרונות הבסיסיים של התמהיל לפני שנגיע לחלק של מוצרי הפרסום, לחלק הרביעי בתמהיל שלנו קידום המכירות.
 

מוצר, מחיר, מקום ו...

המוצר בתמהיל השיווק הוא החלק הבסיסי של התמהיל, כשאנו מדברים על המוצר אנו מדברים על הרמה הפיזית אפילו על האריזה, חלק זה בתמהיל השיווק עונה על השאלה מה אני נותן/ מציע ללקוח. החלק השני בתמהיל עונה על השאלה מה בעל העסק רוצה בתמורה, כפי שהבנתם החלק הזה בארבעת ה"ממי"ם" עונה על המחיר. כמה עולה, איך אפשר לשלם, כל הקשור להיבט הפיננסי. החלק השלישי הוא המקום, הכוונה נקודת ההפצה, חלק זה עונה על השאלה איך המוצר יגיע ללקוח. רוב בעלי העסק את החלקים האלו עוברים בשלב די מוקדם בעסק, הבעיה שלא כולם עוברים על החלק החשוב ביותר ללקוח, החלק הרביעי והאחרון בתמהיל, קידום המכירות. מה אתה בעל העסק עושה בכדי לקדם את המכירות של בית העסק?
 

קידום המכירות החלק החשוב ביותר

עד כה הצענו ללקוחות פוטנציאליים שירות שהם יכולים לקבל במספר מקומות, התחרות בשוק הישראלי הביאה לכך. מה הלאה? האם אנו עוצרים בחלק החשוב ביותר של התמהיל והוא החלק של הקידום. חלק זה של התמהיל אינו מסתכם רק במתנות ללקוחות. הקידום כולל פרסום בכל דרך אפשרית (לפי התקציב) ויחסי ציבור. חלק זה עונה על השאלה החשובה, איך הלקוחות יידעו עלינו או על זה (תלוי בפרסום) איך אני מגיע אל הלקוחות הפוטנציאליים או איך הלקוח מגיע אלינו.
 

קידום מכירות לכל כיס

נכון שחלק זה תלוי בתקציב, לא נוכל לפנות למדיות הגדולות אם אנו עסקים קטנים עם מחזור מכירות של פחות ממיליון שקלים, אך ללא ספק גם בעלי העסקים הקטנים וגם בעלי העסקים הגדולים יודעים שהלקוחות אוהבים מתנות, וכאן זה החלק החשוב ביותר שבו אנו יכולים להפוך לקוח לקבוע, בעזרת מוצרי פרסום עם לוגו החברה, לתת מתנה בחג או אפילו בעת הרכישה כך יוצרים לקוחות קבועים שמרגישים אלייך חובה מסוימת.
 
< לעמוד הקודם