התקשורת השיווקית היא טכניקה שנועדה לתמוך בצד המכירתי של המהלך הפרסומי. תקשורת שיווקית מכונה גם MARCOM ומסייעת להשיג את המטרות השיווקיות של הארגון. המרקום כוללת את כל ערוצי התקשורת בהם ניתן להשתמש על מנת להעביר את המסרים אל קהל היעד. הערוצים יכולים להיות תשדרי פרסומת בטלוויזיה, ג'ינגל ברדיו, שלט חוצות או קידום מכירות כמו הפצת מוצרי פרסום. ניתן לקיים תצוגות ותערוכות במידה והמוצר חדשני או זר לקהל.
 

חשיבות שיווק מותאם

ההגדרה הרחבה של התקשורת השיווקית, היא כזו המסוגלת להכיל כל לוגו או מסר לעבר קהל המטרה. כל מדיום שלוקח פעילות במהלך הפרסומי צריך להציג את מסרי החברה בצורה אחידה. כל חברה קובעת לעצמה את גבולות התקשורת השיווקית בהתאם לצרכים שלה ולהבנה. לעיתים עושים שימוש רק בערוץ תקשורת אחד מסוים, או במהלך בודד כמו חלוקה של מוצרי פרסום באזור מטה החברה או חלוקה של מתנות לחג במועדים נבחרים.
 

בחירת המטרות העסקיות

כיוון שהמטרות העסקיות משתנות בדרך כלל על פי שפות, תרבויות, מוצרים וקהלי המטרה, המטרה השיווקית שואפת להיות מצד אחד אחידה בכל המקומות אך עם זאת להתאים לכל אחד מהקריטריונים. השאיפה היא שהפרסומת תראה ותרגיש בדיוק אותו הדבר. אותה האחידות היא זו היוצרת את המיתוג וחוסכת באמצעים תדמיתיים. גם כשמחלקים מוצרי פרסום ללקוחות, ממתגים את המתנות השונות ומתאימים אותם למסרי החברה.
 

מדידת תוצאות השיווק

התקשורת השיווקית מבצעת מהלכים אסטרטגיים על מנת לחזק את המותג מבחינה תדמיתית. האמצעים יכולים להיות פרסום, מכירה אישית, יחסי ציבור וקידום מכירות כמו חלוקה של מוצרי פרסום. על מנת להשיג מטרות שיווקיות ממוקדות יותר, מבצעים פניה מסוג מסוים מאוד, כזו בה יש למשתמש מעורבות גדולה יותר במסרים. טלמרקטינג, סמינרים, הדגמות, תערוכות, מתן מוצרי פרסום, משלוח מתנה לחג ודיוור ישיר הם כמה טכניקות שמופעלות בפני קבוצות מוגדרות.
 

פניה מסוגים שונים

בחלק מהמקרים צריך בסיס נתונים גדול ומתוחזק. אבל ניתן למדוד את הפעילות שמייצרת כל טכניקה, ולראות כיצד היא תרמה לחיזוק המותג ולרווחיות החברה. תקשורת שיווקית טובה חייבת לשלב אמצעים שונים כדי להגיע לכמה שיותר קהלים ובאופנים שונים. האפשרות לקבלת משוב כלשהו, בין אם בצורת מדידה ישירה, חוות דעת או רווחים בפועל, היא הכרחית. אחרת אין מדובר בתקשורת אלא באמירה חד כיוונית בלבד.
 
התקשורת השיווקית במקרים רבים כוללת גם מרכיבים של תקשורת פנים ארגונית. משלוח מתנות לעובדים בימי הולדת ומתנות לחג ובמועדים שמחים גם הם מסייעים לחזק את המותג. באירועי החברה השונים דואגים לחבר בין העובדים וליצור חוות דעת חיובית נוכח מהלכי החברה השונים. המותגים הגדולים דואגים שהמתנות לעובדים ומוצרי פרסום יתאימו לרוח החברה והמותג. 
 
< לעמוד הקודם